Monday, November 15, 2010

EMAS KEKAYAAN SEBENAR



Fuhhhh... last entry awal 2010... next entry dh nk abis 2010. Punyalah lama xconteng2...
Hari ni ada mood sedikit..sbb ada sumthin nk share...hehehheheee..

Baru ni blk kg, abg aku sibuk2 pasal emas2 ni. abah aku pn sama..siap nk g Vietnam nk beli emas Vietnam (tujuan asal beliau adalah utk sedekah Al-Quran kat sana.. sbb kt Vietnam tu xcukup Al-Quran. Mengikut cerita kawan abah aku... diorg kt sana siap berebut2 sapa dpt Al-Quran tu dulu..SubhanAllah). Jadi terlanjur kesana, dia nk beli emas Vietnam.murah katanya...

Aku ni mmg dh biasa dgr pasal emas2 ni tp memikirkan aku ini statusnya "yg sedang2 aje" , manalah aku layak nk amik port pasal emas2 ni. setakat beli brg kemas sikit2 tu adalah. tapi bila aku start surfing, searching, reading, studying, analyzing and ..mcm2 "...ing" lg.. barulah mata aku terbuka cerah... OOOOOO... Credit to my brother "Along" coz dia lg advance dr aku.... huahuahuahuahuaa....

Jadi sbg memulakan langkah pertama, aku pergi Sunway cari ofis Public Gold tu. Niat di hati nk beli dinar for start. Nk ambik mood dulu. hehehhehee.. smpai2 kt sana.. Ya Allah..punyalah ramai org. Rupa2nya ada seminar dr jutawan emas, En Syukor Hashim. Siap jumpa Dr.Love lg yg juga berminat nk sertai pelaburan emas ni. (Xsempat nk ambik gambar sbb blurrr... bila tgk org ramai2 cm2.. ) Rupa2nya xboleh beli kt sana.. kene beli dgn mn2 agen yg telah dilantik. Kat sana tpt Agent amik stock aje.. fuhhhhh.... (mcm tu aa plak...:-( cian kat aku)


Tp walaupn aku xdpt beli dinar emas, Allah bg yg lain kt aku.. ILMU... Dlm dok blurr.. aku menegur sorg kakak tepi aku.. K.Maziah. rupanya2 dia adalah isteri kepada POKLI, Master Agent di Melaka. Dr situ aku dpt clear picture pasal gold saving and investment ni. Dan dr K.Maziah jugalah, dia perkenalkan aku dgn agen kt selayang. Terima kasih ye kak!!!

Dan semalam pada tanggal 14 Nov 2010, aku jumpa agent Selayang, K.Wan & Suami (yg sanggup dtg ke rumah kami walaupun hujan) Aku dh beli beberapa keping dinar emas. Alhamdulillah..niat utk gantikan simpanan tunai kepada dinar telah pun termakbul. Sekarang ni, tgh ambik mood utk follow market price utk dinar emas ni.

InsyaAllah, target lepas ni, nk masuk seminar En Syukor & Pokli. Nk ambik ilmu byk2 utk jd Agent.. Chayooookk!!!!!!!

No comments:

Post a Comment

Menanti komen anda...